Veelgestelde vragen

Antwoord op al je vragen

Bij BLOS geven we graag antwoord op al je vragen. Hieronder staan per onderwerp de vragen die vaak door ouders gesteld worden, uiteraard met een duidelijk antwoord erbij. Mocht jij nou een vraag hebben die er niet bij staat, neem dan contact met ons op via info@blos.nl en dan helpen we je graag.

Deze maand lukt het me niet om de factuur tijdig te betalen. Wat kan ik doen?

Indien je een factuur niet tijdig kan betalen, dan kun je contact op te nemen met onze afdeling Planning en Administratie via 030-6047599. Zij helpen je met het zoeken naar een passende oplossing. 

Ik heb een brief van het incassobureau ontvangen, wat moet ik doen?

Indien je een brief van het incassobureau hebt ontvangen dan dien je z.s.m. contact met hen op te nemen. 

Waar kan ik het bankrekeningnummer van BLOS vinden?

Het bankrekeningnummer van BLOS staat (rechtsboven) op je factuur. 

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Je kunt je rekeningnummer wijzigen via het BLOS ouderportal. Log in en ga naar het tabje Gegevens. 

Ik ben werkloos geworden. Is het verstandig om mijn kinderopvang stop te zetten?

Als je werkloos bent geworden, ben je niet verplicht om de opvang direct stop te zetten. Je hebt nog tot zes maanden na het verlopen van het arbeidscontract recht op kinderopvangtoeslag. 

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Je kan je factuur automatisch laten incasseren door een machtiging voor automatische incasso af te geven. De meeste ouders doen dit, omdat het heel gemakkelijk is en je geen omkijken hebt naar de betaling. Als niet voor een automatische incasso kiest, dan krijg je maandelijks een factuur en maak je zelf het bedrag over. 

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Wij versturen rond de 18e van elke maand de facturen. 

Wanneer incasseren jullie mijn factuur?

De automatische incasso wordt gedaan tussen de 21e en de 24e van elke maand. Dit is dus na het moment dat je de kinderopvangtoeslag ontvangt van de belastingdienst. 

Welk betaaltermijn hanteert BLOS?

Wij hanteren een betalingstermijn van 15 dagen.

Waar kan ik terecht voor mijn vraag over de factuur?

Vragen over je factuur kun je mailen naar info@blos.nl. Je kan ook telefonisch contact opnemen met onze afdeling Planning en Administratie via 030-6047599. Zij helpen je graag. 

Is opzeggen van de overeengekomen plaatsing kosteloos?

De voorwaarden kun je terugvinden in de algemene- en betalingsvoorwaarden. Bij opzegging dien je rekening te houden met de opzegtermijn van één maand. Klik hier voor de voorwaarden.

Hoe kan ik mijn machtiging voor automatisch incasso intrekken?

Het verzoek om de automatische incasso in te trekken kun je mailen naar info@blos.nl.

Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?

Je ontvangen van ons altijd eind januari / begin februari de jaaropgave. Heb je hier vragen over, dan kun je mailen naar info@blos.nl

Je kind aanmelden bij BLOS?

Vul dan het inschrijfformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je liever eerst een kijkje nemen? Vraag dan een rondleiding aan bij een BLOS vestiging bij jou in de buurt. Vragen? Wij helpen je graag!

Inschrijven Contact Rondleiding