Veelgestelde vragen

Antwoord op al je vragen

Bij BLOS geven we graag antwoord op al je vragen. Hieronder staan per onderwerp de vragen die vaak door ouders gesteld worden, uiteraard met een duidelijk antwoord erbij. Mocht jij nou een vraag hebben die er niet bij staat, neem dan contact met ons op via info@blos.nl en dan helpen we je graag.

Ik maak gebruik van buitenschoolse opvang, kan ik een reguliere opvangdag ruilen naar een vakantieopvangdag?

Het is mogelijk om reguliere opvang te ruilen naar een vakantie opvangdag. Houd er wel rekening mee dat er extra opvanguren in rekening worden gebracht. Hiervoor geldt een opslag van 10% op het standaard uurtarief. 

Hoe kan ik een ruildag aanvragen?

Een ruildag aanvragen kan via de BLOS ouderportal worden aangevraagd en niet via de BLOS app.

Kan ik een hele opvangdag ruilen naar twee halve opvangdagen?

Ja, dit kan. Het is mogelijk om een hele dagopvang om te ruilen naar twee halve opvangdagen (a 6 uur per week). Let er wel op dat bij deze ruiling het extra opvanguur en de toeslag voor halve dagopvang in rekening wordt gebracht.

Wat zijn de voorwaarden/regels voor het aanvragen van een ruildag?

De voorwaarden vind je in ons ruildagenbeleid. 

Kan ik mijn kind een dag extra naar de opvang brengen?

Het is altijd mogelijk om een extra opvangdag aan te vragen. Een extra opvangdag kun je aanvragen via het BLOS ouderportal. Extra dagen worden toegekend als de bezetting dit toelaat.

Je kind aanmelden bij BLOS?

Vul dan het inschrijfformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je liever eerst een kijkje nemen? Vraag dan een rondleiding aan bij een BLOS vestiging bij jou in de buurt. Vragen? Wij helpen je graag!

Inschrijven Contact Rondleiding