Veelgestelde vragen

Antwoord op al je vragen

Bij BLOS geven we graag antwoord op al je vragen. Hieronder staan per onderwerp de vragen die vaak door ouders gesteld worden, uiteraard met een duidelijk antwoord erbij. Mocht jij nou een vraag hebben die er niet bij staat, neem dan contact met ons op via info@blos.nl en dan helpen we je graag.

Hoe kan ik mijn kind inschrijven?

Je kunt je kind gratis en vrijblijvend inschrijven via ons inschrijfformulier.

Komt mijn kind op een wachtlijst?

Als er niet direct plek beschikbaar is op de gewenste dagen wordt je automatisch op een wachtlijst geplaatst. Wij houden de wachtlijst dagelijks in de gaten en zodra er een plaats vrijkomt krijg je hier zo spoedig mogelijk bericht van. 

Zijn er kosten aan de inschrijving verbonden?

Inschrijving is gratis en geheel vrijblijvend. 

Hoe kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Een wijziging van de inschrijving kun je doorgeven door een mail te sturen naar info@blos.nl.

Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren?

Als je je inschrijving wilt annuleren kun je dit doen door een e-mail te sturen naar info@blos.nl

Wanneer krijg ik een bevestiging van de inschrijving?

Zodra je inschrijving is verwerkt ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. 

Is er een wenperiode voordat mijn kind met de opvang start?

Jazeker. Het is belangrijk voor jou en je kind om te wennen aan de opvang. Meestal zijn er twee wenmomenten voordat je kind daadwerkelijk met de opvang start. Indien gewenst is het mogelijk om een extra wenmoment af te spreken.

Wanneer krijg ik een intakegesprek op de locatie?

Enkele weken voor de start van de opvang neemt de locatiemanager telefonisch contact met je op voor het plannen van een intakegesprek. 

Waarom kan ik het beste mijn kind al zo vroeg mogelijk aanmelden voor het kinderdagverblijf?

De beschikbaarheid voor opvang verschilt per locatie, dag en groep. Door je kind zo vroeg mogelijk in te schrijven vergroot je de kans op een plaats op de gewenste opvangdag(en) en opvanglocatie. Inschrijving is gratis en geheel vrijblijvend. 

Ik ben op zoek naar opvang, is er een plaats beschikbaar voor mijn kind?

Als je wilt weten of er plek is op een bepaalde opvanglocatie dan kun je het beste even contact opnemen met onze afdeling planning en administratie via info@blos.nl of 030-6047599

Hoe kan ik een uitbreiding of wijziging van de opvang van mijn kind aanvragen?

Via de BLOS ouderportal kun je een uitbreiding of wijziging van de opvang aanvragen.

Mijn kind zit bij BLOS op het kinderdagverblijf en nu zoek ik een plaats voor het broertje/zusje. Brengt dit voordelen met zicht mee?

Ja! Aanvragen voor opvang van een broertje/zusje krijgen voorrang op overige aanvragen. 

Wat zijn de voorwaarden voor het opzeggen? (bijvoorbeeld opzegtermijn, kosten, voor of tijdens opvang)

De voorwaarden voor het opzeggen van de opvang zijn te lezen in onze algemene voorwaarden en betalingsvoorwaarden

Hoe kan ik opzeggen?

Een opzegging kan via het ouderportal worden doorgegeven.

Wanneer stopt het opvangcontract voor mijn kind(eren)?

Het contract voor het kinderdagverblijf en peuteropvang stopt automatisch zodra het kind 4 jaar wordt. Indien je kind pas na de zomervakantie naar school gaat en je langer van kinderopvang gebruik wil maken dan kun je hiervoor een verzoek indienen door een e-mail te sturen naar info@blos.nl

Hoe verleng ik het opvangcontract voor mijn kind(eren)?

Wil je het contract verlengen stuur dan even een e-mail naar info@blos.nl.

Hoe lang is de wachtlijst?

De lengte van de wachtlijst verschilt sterk per locatie en per opvangdag. Voor de meest actuele informatie kun je het beste contact opnemen met de afdeling Planning en Administratie via info@blos.nl of 030-6047599.

Hoe kan ik de kans op een plaats vergroten?

Inschrijving vindt plaats op basis van binnenkomst. Het kan voorkomen dat er op de gewenste dag(en) niet direct een plaats beschikbaar is. In overleg kan er dan worden gekeken naar beschikbaarheid op andere opvangdagen. Hetzelfde geldt voor de opvanglocatie: zit de door jouw gewenste locatie al vol, dan kan in overleg worden gekeken naar de mogelijkheden op een andere locatie in de buurt. 

Ik werk op wisselende dagen. Kan ik dan ook gebruik maken van kinderopvang?

Speciaal voor mensen die werken op wisselende dagen is er Flexibele opvang. Bij Flexibele opvang geef je vooraf aan voor welke dagen je flexibele opvang zou willen afnemen. Je betaalt uiteindelijk ook alleen voor de dagen die je daadwerkelijk hebt afgenomen. 

Ik heb al een kind op BLOS kinderdagverblijf. Is er voor mijn tweede kind dat binnenkort geboren wordt automatisch plaats?

Het plaatsen van een kind is afhankelijk van de beschikbaarheid op de locatie. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om garantie voor plaatsing te bieden. Kinderen met broertjes of zusjes die reeds gebruik maken van BLOS kinderopvang krijgen wel voorrang. Tip: door je (ongeboren) kind zo vroeg mogelijk in te schrijven vergroot je de kans op een plaats op de gewenste opvangdag(en) en groep. 

Ik heb weer een baan gevonden, kunnen mijn kinderen weer starten bij de opvang?

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer aan het werk gaat. Als je de opvang weer wilt starten kun je het beste even een e-mail sturen naar info@blos.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om te kijken naar de beschikbaarheid.

Je kind aanmelden bij BLOS?

Vul dan het inschrijfformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je liever eerst een kijkje nemen? Vraag dan een rondleiding aan bij een BLOS vestiging bij jou in de buurt. Vragen? Wij helpen je graag!

Inschrijven Contact Rondleiding