Dit is wat je wil weten

Wachtlijst BLOS kinderopvang

Soms kunnen we je niet direct een plek aanbieden. Je komt dan op onze wachtlijst. We begrijpen dat je wilt weten wat dat betekent. Daarom hebben we alles wat je over de wachtlijst van BLOS kinderopvang wilt weten op een rijtje gezet.

Kind houdt twee schoenen vast
Kind houdt twee schoenen vast

Er is op dit moment geen opvangplek beschikbaar. Wat nu?

Is er geen plek? Dan plaatsen we je meteen op onze wachtlijst. Sta je op onze wachtlijst, dan controleren wij de plaatsingsmogelijkheden voor je kind elke dag. Je ontvangt hierover regelmatig per mail een update. In deze mail vragen we je ook om de gegevens van je inschrijving en je opvangwensen nog een keertje te bevestigen. Zo houden we onze wachtlijst zo actueel mogelijk.

Hoe lang is de wachtlijst?

Elke locatie heeft een andere wachtlijst. Hoe lang de wachtlijst is, heeft te maken met het aantal kindplaatsen, de hoeveelheid inschrijvingen, het aantal pedagogisch medewerkers op de groep, naar welke opvangdagen jouw voorkeur uitgaat en de door- of uitstroom van kinderen.

Hoe vergroot ik mijn kans op een opvangplek bij BLOS?

Wie weet is er voor je kind wel plek op andere dagen van de week. Of misschien een dagje minder dan je hebt aangevraagd. Laat ons weten hoe flexibel je bent met opvangdagen en opvanglocaties, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen. Verandert er iets in je situatie, zoals de gewenste startdatum of het aantal opvangdagen, laat je het ons dan ook weten? Dit kan gemakkelijk via ons contactformulier. Onze afdeling Customer Care staat voor je klaar.

Hoe annuleer ik mijn plek op de wachtlijst?

Laat ons zo snel mogelijk weten dat je je plek op de wachtlijst wilt annuleren. Dat kan heel makkelijk. Je klikt gewoon in de mails die je van ons krijgt over de wachtlijst op de button ‘verwijder mij van de wachtlijst’. Je kunt de annulering ook doorgeven aan onze afdeling Customer Care via dit contactformulier.

Kan ik alvast kinderopvangtoeslag aanvragen?

Nee, dat kan pas als je een contract hebt met onze kinderopvang. Wat je wel alvast kunt doen, is een proefberekening maken van de (netto) kosten voor de kinderopvang. Dat doe je makkelijk via onze rekentool. Behoefte aan meer informatie? Lees meer over hoe de kinderopvangtoeslag werkt

Welke stappen worden er gezet als er een opvangplek beschikbaar is?

Wij houden de wachtlijst dagelijks in de gaten. Je ontvangt van ons meteen een mail als er een opvangplek is voor je kind. In deze mail wordt uitgelegd hoe je het plaatsingsvoorstel kunt accepteren of afwijzen.

Hoe lang van tevoren weet ik dat mijn kind bij jullie terecht kan?

Dat hangt af van de wachtlijst op de locatie en de dagen waarin jij interesse hebt. Als je meer informatie wilt over de wachtlijst en hoe ver we vooruitplannen, neem dan contact met ons op. Dit kan gemakkelijk via ons contactformulier

Zijn er speciale gevallen waarin je recht hebt op voorrang?

Als je voor je andere kind(eren) al opvang hebt op dezelfde BLOS-locatie, dan proberen wij om een aanvraag voor een broertje of zusje voorrang te geven op andere aanvragen. We kunnen geen garantie bieden, maar we begrijpen dat het fijn is als kinderen uit hetzelfde gezin op dezelfde locatie worden opgevangen. Daarom doen wij daar ons uiterste best voor.

Contact

Meer of andere vragen over de wachtlijst? Onze afdeling Customer Care staat klaar voor al je vragen. Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Neem contact met ons op