Veelgestelde vragen

Waar kan ik het bankrekeningnummer van BLOS vinden?

Het bankrekeningnummer van BLOS staat (rechtsboven) op je factuur. 

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Je kunt je rekeningnummer wijzigen via het ouderportaal. Log in en ga naar het tabje 'Gegevens'. 

Ik ben werkloos geworden. Is het verstandig om mijn kinderopvang stop te zetten?

Als je werkloos bent geworden, ben je niet verplicht om de opvang direct stop te zetten. Je hebt nog tot drie maanden na het verlopen van het arbeidscontract recht op kinderopvangtoeslag en je kind(eren) kan gewoon nog naar de opvang. Je hebt drie maanden de tijd om gebruik te maken van onze ‘Van werk naar werk service’. Wij bieden je hiermee een steuntje in de rug met een tijdelijke lastenverlichting en extra flexibiliteit. Lees meer over de 'Van werk naar werk service' van BLOS kinderopvang of neem contact op met onze afdeling Oudersupport.

 

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Je kunt je factuur automatisch laten incasseren door een machtiging voor een automatische incasso af te geven. De meeste ouders doen dit, omdat het heel gemakkelijk is en je geen omkijken hebt naar de betaling. Als je niet voor een automatische incasso kiest, krijg je maandelijks een factuur en maak je zelf het bedrag over.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Wij versturen de facturen rond de 18e van de maand. 

Wanneer incasseren jullie mijn factuur?

De automatische incasso wordt gedaan tussen de 21e en de 24e van de maand. Dit is dus na het moment dat je de kinderopvangtoeslag ontvangt van de Belastingdienst.

Welk betaaltermijn hanteert BLOS?

Wij hanteren een betalingstermijn van 15 dagen.

Waar kan ik terecht voor mijn vraag over de factuur?

Voor vragen over je factuur kun je contact opnemen met onze afdeling Oudersupport. Zij helpen je graag. 

Is opzeggen van de overeengekomen plaatsing kosteloos?

De voorwaarden kun je terugvinden in de algemene voorwaarden en betalingsvoorwaarden. Bij opzegging dien je rekening te houden met een opzegtermijn van één maand. Klik hier voor de voorwaarden.

Hoe kan ik mijn machtiging voor een automatisch incasso intrekken?

Voor het verzoek om de automatische incasso in te trekken kun je contact opnemen met afdeling Oudersupport.

Deze maand lukt het me niet om de factuur tijdig te betalen. Wat kan ik doen?

Indien je een factuur niet tijdig kunt betalen, kun je contact opnemen met onze afdeling Oudersupport. Zij helpen je met het zoeken naar een passende oplossing.

Ik heb een brief van het incassobureau ontvangen. Wat moet ik doen?

Indien je een brief van het incassobureau hebt ontvangen dien je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met hen. 

Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?

Je ontvangt van ons altijd eind januari / begin februari de jaaropgave. Heb je hier een vraag over? Neem dan contact op met afdeling Oudersupport.

Je kind aanmelden bij BLOS?

Vul dan het inschrijfformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je liever eerst een kijkje nemen? Vraag dan een rondleiding aan bij een BLOS vestiging bij jou in de buurt. Vragen? Wij helpen je graag!

Inschrijven Contact Rondleiding