Je kunt je kind gratis en vrijblijvend inschrijven via ons inschrijfformulier.
Hoe kan ik mijn kind inschrijven bij BLOS kinderopvang?
Komt mijn kind op een wachtlijst?
Als er niet direct plek beschikbaar is op de gewenste dagen, word je automatisch op een wachtlijst geplaatst. Wij houden de wachtlijst dagelijks in de gaten en zodra er een plaats vrijkomt krijg je hier zo spoedig mogelijk bericht van.
Zijn er kosten aan de inschrijving verbonden?
Een inschrijving is gratis en geheel vrijblijvend.
Hoe kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Een wijziging van de inschrijving kun je doorgeven via de contactpagina.
Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je je inschrijving wilt annuleren kun je dit doen door een bericht te sturen via ons contactformulier.
Wanneer krijg ik een bevestiging van de inschrijving?
Zodra je inschrijving is verwerkt ontvang je hiervan een bevestiging per mail.
Wanneer krijg ik een intakegesprek op de locatie?
Enkele weken voor de start van de opvang neemt de locatiemanager telefonisch contact met je op voor het plannen van een intakegesprek.
Is er een wenperiode voordat mijn kind met de opvang start?
Jazeker. Het is belangrijk voor jou en je kind om te wennen aan de opvang. Meestal zijn er twee wenmomenten voordat je kind daadwerkelijk met de opvang start. Indien gewenst is het mogelijk om een extra wenmoment af te spreken.
Waarom kan ik het beste mijn kind al zo vroeg mogelijk aanmelden voor het kinderdagverblijf?
De beschikbaarheid voor opvang verschilt per locatie, dag en groep. Door je kind zo vroeg mogelijk in te schrijven vergroot je de kans op een plaats op de gewenste opvangdag(en) en opvanglocatie. Inschrijven is gratis en geheel vrijblijvend.
Ik ben op zoek naar opvang, is er een plaats beschikbaar voor mijn kind?
Als je wilt weten of er plek is op een bepaalde opvanglocatie, kun je het beste contact opnemen met onze afdeling Oudersupport.
Hoe kan ik een uitbreiding of wijziging van de opvang van mijn kind aanvragen?
Een uitbreiding of wijziging van de opvang kun je aanvragen door een mail te sturen naar [email protected].
Mijn kind zit bij BLOS op het kinderdagverblijf en nu zoek ik een plaats voor een broertje/zusje. Brengt dit voordelen met zich mee?
Ja! Een aanvraag voor opvang van een broertje/zusje krijgt voorrang op overige aanvragen.
Wat zijn de voorwaarden voor het opzeggen (bijvoorbeeld opzegtermijn, kosten, voor of tijdens opvang)?
De voorwaarden voor het opzeggen van de opvang zijn te lezen in onze algemene voorwaarden en betalingsvoorwaarden.
Hoe kan ik opzeggen?
Een opzegging kan via het contactformulier of door een mail te sturen naar [email protected].
Wanneer stopt het opvangcontract voor mijn kind?
Hoe verleng ik het opvangcontract voor mijn kind?
Wil je het contract verlengen? Stuur dan een bericht via onze contactpagina.
Hoe lang is de wachtlijst?
De lengte van de wachtlijst verschilt sterk per locatie en per opvangdag. Voor de meest actuele informatie kun je het beste contact opnemen met de afdeling Oudersupport.
Hoe kan ik de kans op een plaats vergroten?
Inschrijven vindt plaats op basis van binnenkomst. Het kan voorkomen dat er op de gewenste dag(en) niet direct een plaats beschikbaar is. In overleg kan er dan worden gekeken naar beschikbaarheid op andere opvangdagen. Hetzelfde geldt voor de opvanglocatie: zit de door jouw gewenste locatie al vol, dan kan in overleg worden gekeken naar de mogelijkheden op een andere locatie in de buurt.
Ik werk op wisselende dagen. Kan ik dan ook gebruik maken van kinderopvang?
Wanneer je werkt op wisselende dagen kun je een eventuele aanvraag voor flexibele opvang indienen bij afdeling Oudersupport. Onze collega's beoordelen of er een mogelijkheid is aan jouw verzoek invulling te geven.
Ik heb al een kind die opvang heeft bij BLOS kinderopvang. Is er voor mijn tweede kind dat binnenkort geboren wordt automatisch plaats?
Het plaatsen van een kind is afhankelijk van de beschikbaarheid op de locatie. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om garantie voor plaatsing te bieden. Kinderen met broertjes of zusjes die reeds gebruik maken van BLOS kinderopvang krijgen wel voorrang. Tip: door je (ongeboren) kind zo vroeg mogelijk in te schrijven vergroot je de kans op een plaats op de gewenste opvangdag(en) en groep.
Ik heb weer een baan gevonden. Kan mijn kind weer starten bij de opvang?
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer aan het werk gaat. Als je de opvang weer wilt starten kun je het beste contact opnemen met afdeling Oudersupport. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om te kijken naar de beschikbaarheid.